زهره گونی بند شوشتری؛ علیرضا جلیلی فر؛ زهرا احمدپورکاسگری
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سبکهای یادگیری و رفتارهای نوشتاری زبان آموزان انگلیسی در محیط آموزشی تلفیقی انجام شده است. همچنین هدف از شناسایی انواع سبک یادگیری بهترین پیش بینی رفتارهای نوشتاری است. ابتدا سبکهای یادگیری ترجیح داده شده شرکتکنندگان از طریق پرسشنامه سبک یادگیری کلب (Kolb، 1984) شناسایی شدند. سپس داده های مرتبط به ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سبکهای یادگیری و رفتارهای نوشتاری زبان آموزان انگلیسی در محیط آموزشی تلفیقی انجام شده است. همچنین هدف از شناسایی انواع سبک یادگیری بهترین پیش بینی رفتارهای نوشتاری است. ابتدا سبکهای یادگیری ترجیح داده شده شرکتکنندگان از طریق پرسشنامه سبک یادگیری کلب (Kolb، 1984) شناسایی شدند. سپس داده های مرتبط به برنامه ها و نرمافزار input log به منظور نشان دادن رفتارهای مکث، بازنگری و تعویض شرکتکنندگان که در کلاس نوشتاری مشغول به کار با ماژول آنلاین بودند، جمعآوری شد و مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان دهنده همبستگی منفی و معناداری بین سبک یادگیری سازگار با رفتار تجدید نظر شده است. رابطه معنادار و مثبت بین سبک یادگیری همگرا و رفتار مکثی و بین سبک یادگیری همگرا و رفتار تجدید نظر وجود دارد. علاوه بر این، رابطه مثبت و معنادار بین شیوه یادگیری سازنده و رفتار تعویضی مشاهده شد. سبک یادگیری سازنده به عنوان بهترین پیش بینی کننده رفتار تعویضی و سبک یادگیری همگانی تبدیل شده است تا پیش بینی بازنگری و رفتار مکث را در سطح مطلوب انجام دهد. یافته های پژوهش نشان می دهد که عوامل درونی، سبک شناختی و یادگیری نقش مهمی در رفتار یادگیری زبان آموزان زبان انگلیسی ایفا می کنند. نتایج به تشویق نوشتن مربیان می پردازد تا سبک یادگیری دانش آموزان را در نظر بگیرند و محیط یادگیری انعطافپذیر و محکمتری را فراهم کنند که در آن همه دانشآموزان میتوانند از آن بهرهمند شوند.